Friday, December 17, 2010

Saya Takut Mati - 3

Bertemu kembali


Ya Allah dimanakah saya ?

Saya tak pernah sebut tentang jihad menegakkan agama mu. Saya takut untuk;

1. Hantar anak kesekolah agama dengan alasan susah dapat kerja, belajar akademik, nanti besar boleh belajar agama sendiri, kalau belajar agama susah nak belajar akademik, berbanding belajar akademik ikut system.Zaman sekarang kelulusan akademik penting berbanding kelulusan agama.Nanti anak orang jadi Dr, Ir, Cr, Ar, manakala anak saya hanya jadi ustaz yang mengajar di Masjid dan harap sedekah orang sahaja, nak minta bayaran, nanti takut dikata jual agama.


2. Saya takut bubuh RM100 dalam tabung fi sabilillah.



3. Saya takut menjadi sukarelawan untuk membebaskan Palestin, membebaskan Patani, Yala, Satun dan lain negeri umat Islam


Ya Allah dimanakah saya ?, dalam kategori manakah saya ?.

Bersambung…

No comments:

Post a Comment