Tuesday, November 24, 2009

SMT PENDANG KE KOLEJ MATRIKULASI - 35

Assalamualaikum wbt.

Tahun 2009 makin menuju ke penghujungnya. Pelajar akan balik kampung pada hari Khamis ini (26 Nov 2009). Peperiksaan akan bermula semula pada 30 November 2009, subjek yang saya ajar sejak 2004, isitu subjek Pengajian Keusahawanan. Tak susah sangat subjek ini cuma perlu ingat fakta-fakta dan kira sikit-sikit, akaun sikit, lain-lain olahan bahasa, banding beza, langkah-langkah, beri cadangan idea sendiri, SWOT. Semoga pelajar Pengajian seluruh Malaysia dapat menjawab dengan cemerlang pada peperiksaan SPM kali ini.

Hari Jumaat 27 Nov 2009 bersamaan 10 Zulhijjah 1430H, adalah Hari Raya Korban, tahun ini saya tak buat korban, sebaliknya buat akikah untuk anak kecil saya, tumpang lembu korban di kampung saya. Tahun lepas buat korban di Mekah.

Di SMT Pendang pernah sekali guru-guru buat korban bersama, tahun ini tak boleh nak rancang apa, guru-guru sibuk nak tukar sekolah. Namun begitu guru-guru STEP ini cukup bermuafakat dalam melaksanakan aktiviti, sukan, gotong royong dan lain-lain.
Gambar -gambar yang saya paparkan adalah aktiviti guru-guru STEP. Jangan marah gambar disiar tanpa kebenaran, dunia sekarang gambar 'boleh' tersiar dimana-mana tanpa kebenaran. CNN, BBC, Bernama, Al Jazeera dan blog-blog picisan macam blog saya ini. Cuma kita harap gambar kita tak di'gu'kan dengan gambar mana-mana artis jelita dan digosipkan.

Kreatif dan rajin juga antara ciri-ciri guru STEP, satu contoh, abah Mansor dan Petanque. Kalau Laksamana Cheng Ho kembali ke selat Melaka tahun ini, beliau akan terkejut dengan kesesakan kapal dan (terserempak juga denganbot pancung dari Indon), begitulah kalau Abah Mansor kembali ke STEP, beliau akan terkejut dengan gelangang petanquenya.


Guru-guru juga berbakat, anak muridnya tentulah lagi ok.




Ini adalah barisan guru-guru Melayu.Yang pakai kemeja itupun guru Melayu juga.

Ini pelajar mengambil bahagian dalam merentas desa.

Ini dua orang guru STEP

No comments:

Post a Comment