Friday, November 6, 2009

SMT PENDANG KE KOLEJ MATRIKULASI - 27

Assalamualaikum wbt.

Makan lagi.

Semalam 5 November 2009 saya menghadiri Jamuan, boleh dikatakan jamuan perpisahan kelas 5PD2, kelas yang saya mengajar subjek keusahawanan. Tahun lepas mereka saya latih berniaga, adalah untung sedikit, maka mereka mahu mengadakan jamuan akhir tahun. Saya minta mereka uruskan semuanya. Tempahan, jemputan dan pengangkutan. Jamuan di sebuah restoran berdekatan Alor Setar. Malam itu saya iring mereka ke restoran tersebut dengan bas Teknik Pendang. Pelajar ini berniaga makanan ringan dan segera sahaja pada bulan Ramadan tahun 2008, tahun 2009 tak berniaga sebab ? (macam saya tulis dalam artikel terdahulu) Bertolak agak lewat iaitu 7.30 mlm kerana saya sedang tunggu anak lelaki saya yang ikut rombongan sekolahnya ke Tambun Lost World. Akhir sekali saya pesan dengan Cikgu Zul supaya ambil anak saya. 2.00 Petang hingga 5 petang, 5 November 2009 saya menghadiri perjumpaan Pengetua/ Guru Besar daerah Pendang dengan Pengarah JPN Kedah. Terpaksa tinggalkan mesyuarat PIBG, kerana mengikut keutamaan, nanti kalau tak pergi, pengarah tanya pula, kalau nak diikutkan mesyuart PIBG sekolah lebih penting, kerana saya adalah penasihat. Jadi terpaksalah saya tinggalkan pesan kepada PK HEM perkara-perkara yang nak saya kata dalam mesyuarat PIBG. Rupanya pengarah tak datangpun, Ketua Sektor Pengurusan Sekolah sahaja yang datang bersama KPP dan anggota sector beliau. Saya mengambil kesempatan bertanyakan pertukaran guru dari BPTV ke JPNK, Ketua sektor jawab, guru-guru akan ditempatkan paling hampir dengan kediaman masing-masing. Nama guru-guru yang berkenaan pun dah ada. Ketua Sektor pun kilas balik pertanyaan saya, kata beliau, katanya kepada KPP pastikan saya (saya) diberi keutamaan pilihan sekolah. Eh.. biar betul, setahu saya nama saya tak dihantar ke JPNK, sebab hari tu,(dua hari lepas) KPP di BPTV kata, En Lutfi minta matrik ke ?. Saya kata saya minta , tetapi bukan dalam kumpulan guru SMT Pendang yang telah diperakukan. Kemana saya nak ditukarkan ?, Yang itu kena Tanya bos-bos. Tanya bos lagi !, Kalau mengikut laman web, apps.emoe.gov.my/epgo, katanya hari ini (6 Nov 2009 ) keputusan pertukaran akan diketahui, seawal pukul 8.00 pagi buka internet, malangnya.

SISTEM E-GTUKAR DITUTUP SEMENTARA UNTUK KERJA-KERJA PENYELENGGARAAN. SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI. -Team Teknikal BPM e-GTukar -

Saya pun excited nak tahu dimana isteri saya akan ditempatkan, supaya dalam ‘masa kecederaan’ saya guna ‘kabel’ untuk rayu tempat untuk sekolah baru saya. Kabel saya ialah Perdana Menteri Dato Seri Najib, saya cukup kenal dia. Kisah hidup dia semua saya tahu. (Jangan percaya, kenal dan tahu melalui buku sahaja) Sekian terima kasih. Bersambung….

No comments:

Post a Comment