Thursday, November 19, 2009

SMT PENDANG KE KOLEJ MATRIKULASI - 32


Assalamualaikum wbt.

Hari ini merupakan hari terakhir penggal persekolahan tahun 2009. Kalau guru penolong sudah tentu saya akan bergembira kerana cuti panjang, namun sehingga kini saya telah ditakdirkan sejak menjadi guru tidak berpeluang cuti panjang setiap hujung tahun. Oleh kerana sudah biasa dengan keadaan tersebut, jadi sayapun buat tak kisah sahaja.

Hari ini ramai guru-guru SMT Pendang menyerah tugas, tugas tahun 2009 telah selesai, kebanyakan mereka akan melapor diri di sekolah baru pada 1 Dis 2009, yang diarahkan mengajar Matrikulasi masih tertunggu-tunggu bilakah surat dari BSM akan sampai. Surat arahan yang mengesahkan bahawa mereka adalah seorang pensyarah Matrikulasi.

Saya percaya ramai yang sedih meninggalkan SMT Pendang, tapi demi kepentingan perkhidmatan terpaksa juga bertukar. Namun begitu ada seorang lagi guru yang tak dapat surat bertukar, nama beliau tercicir, beliau bukan termasuk dalam senarai pensyarah, tapi entah bagaimana nama beliau tak tersenarai dalam urusan pertukaran. Lagi tension.

Sayapun masih belum menerima apa-apa maklumat, itu saya boleh terima kerana saya perlu menjaga sekolah sehingga tarikh sekolah diserahkan kepada Bahagian Matrikulasi, dan sesekali harap juga dengan saya-saya diserahkan ke bahagian matrikulasi.

Banyak lagi perkara yang perlu diselesaikan, fail-fail SMT perlu disimpan baik-baik disatu tempat, aset dan inventori perlu dikawal dengan baik.

Sekian, terima kasih.

Bersambung...

No comments:

Post a Comment