Sunday, December 13, 2009

LABBAI KALLAH HUM MALABBAIK - 23

Assalamualaikum wbt.

Pengalaman di Raudhah.

Selepas waktu Asar 27/12/2008 saya berazam untuk masuk keraudhah, saya Berjaya sampai keruang bersebelahan raudhah. Setelah penuh saf kawasan tersebut akan dikepung dengan kanvas agar tidak dimasuki oleh jemaah lagi. Kumpulan ini adalah kumpulan yang akan dibenarkan masuk keraudhah setelah kumpulan yang berada di rauhdah keluar.
Bau wangi.

Kata orang kalau bernasib baik semasa dalam raudhah akan dapat menikmati bau wangi syurga. Saya ternanti – nanti bilakah agaknya bau tersebut dapat dihidu. Lalu saya memohon dari Allah swt agar dapat tercium bau syurga dengan bersembahyang solat hajat, tiga kali saya solat hajat di raudhah dan akhirnya saya dapat tercium bau syurga, alangkah wanginya. Bagaimana bau syurga, tak dapat saya gambarkan. Rezeki masing-masing.

Oleh kerana waktu selepas solat fardu, ramai jemaah berpusu-pusu menziarahi makam Rasulullah dan bersembahyang di raudhah, saya mengambil keputusan untuk ke raudhah pada tengah malam, waktu tersebut pun ramai jemaah tetapi peluang untuk lebih selesa adalah tinggi, sepanjang saya berada di madinah sebanyak 6 kali saya datang ke Raudhah pada tengah malam, dalam kesempatan tersebut saya berdoa segala-galanya dan berkesempatan sembahyang sunat antara 6 hingga 15 rakaat. Setiap malam.

Wassalam

No comments:

Post a Comment