Monday, March 21, 2011

Amerika serang Libya, anda sokong siapa ?


Amerika sudah serang Libya, anda mahu sokong siapa ?.
Dan Malaysia patut diserang oleh Amerika pada 1985 !.

Assalamualaikum wbt.
Dalam entry lepas saya kata Gaddafi vs Rakyat, kedua-dua akan merana. 20 Mac 2011, bermulalah episode me’meranakan’ Libya.

Semua orang akan meng agak Libya akan diserang oelh Amerika dan sekutunya, (selepas ini saya sebut amerika sahaja). Bukan kerana Faktor Gaddafi atau factor rakyat bangun menentang. Tetapi factor lain. Faktor Islam dan factor sumber ekonomi. Antara kedua factor tersebut factor Islam lah yang lebih berat tetapi ia disembunyikan dari disebut atau ‘off record’.

Apalah sangat Gaddafi jika hendak diserang dan apalah sangat pemberontak dua tiga kerat hendak dibela. Seranglah Thailand yang pernah bertindak tak perikemanusiaan terhadap rakyatnya.

Faktor ekonomi, mencari sumber minyak yang akan disedut dan di perjanjikan, seperti perjanjian air antara Malaysia dan Singapura.

Saya juga bertanya siapa yang mahu anda sokong antara pemberontak Libya dan Muammar Gaddafi. Hari ini saya nyatakan pendirian bahawa saya menyebelahi Muaamar Gaddafi dalam mempertahankan negaranya.

Saya mengutuk keras serangan keatas Libya dan serangan keatas mana-mana Negara.
Contoh telah ditunjukkan dalam penyerangan keatas Afghanistan dan Iraq.

Jika betul Amerika mahu membela pemberontak, mengapa tidak bela pejuang di Palestin, di Thailand di Chechen dan merata tempat lagi dan kenapa tidak sokong Ibrahim Libya.

Tahun 1985 sepatutnya amerika serang Malaysia kerana membela Ibrahim Libya atau tahun 1948 amerika patut serang Malaysia kerana Kerajaan Malaysia menentang pemberontakan PKM.

Sebenarnya bukan alasa membela penentang Gaddafi yang menjadi isu untuk mendapat lessen menyerang Libya. Isunya adalah Islam.

Sekian.

No comments:

Post a Comment