Thursday, January 20, 2011

Anak yang ditangan-tangankan

Dedikasi buat Aminah Syukriyah bt Lutfi

Assalamualaikum wbt.

Anak adalah anugerah Allah, ia adalah amanah Allah , Ada yang kaitkan dengan rezeki dan ia adalah cahaya mata. Anak perlu dididik dengan sempurna.


Lahir pada 20 Ogos 2009.






Cukur kepala



Pijak Tanah










Empat bulan pertama , hari-hari saya lihat dan saya jaga dia, bawa pergi klinik kadang bawa bersama ibunya, kadang saya bawa sendiri sahaja, masukkan dalam bakul letak atas kusyen. Tapi yang banyak jaga malam adalah ibunya.


Enam bulan kedua.

Seminggu 2 hari saya bermanja-manja dengannya. Kerana saya pergi kerja jauh, namun kalau dia tidak sihat, saya bekejar pulang, walaupun malam.

















Enam bulan ketiga

Dua Minggu 2 hari saya bermanja-manja dengannya. Kerana saya pergi kerja lagi jauh, kalau dia tak sihatpun saya mungkin tak dapat balik segera.






\

Sudah setahun lebih Aminah Syukriyah di tinggal-tinggalkan , kini dia sudah boleh memanggil ‘ayah’. Dan mengecam suara ayahnya dalam telefon. Sampai bila birokrasi akan membuat anak ditinggal-tinggalkan.

No comments:

Post a Comment