Friday, May 28, 2010

PRS - Mencari Qari Senja - 4

Program realiti sendiri – Mencari Qari Senja – 4
24/5/10
Pencarian Qari Senja masuk hari keempat, Ahad 11 April 2010. Minggu Kedua.

Malam ini saya akan memperdengarkan bacaan ayat 25 – 19 Surah Al Baqarah. Malam ini tiada kuliah Maghrib, penceramah tidak datang. Isyak akan disegerakan awal waktu. Masa perbincangan dengan Ustaz akan jadi panjang, Pengajian Al Quran akan berhenti pada pukul sepuluh malam.


UST : Bacaan ante sama seperti minggu lepas, masih huruf mad yang tidak betul, tapi tidak
mengubah maksud ayat.

HL : Terima kasih ustaz.

Setelah semua habis menperdengarkan bacaan, sesi perbincangan dimulakan. Saya meminta ustaz mendengar sebutan sod, dhot, tho, zho, Ain, Ghain dan menentukan samaada sebutan saya betul atau salah. Ustaz kata betul sebutan saya. Cuma saya menambah dengan rendah diri, kadang sebutan tidak berapa nak jadi.

Ustaz juga menerangkan Mad Asli, Mad Badal, Mad Lin dan Mad Iwad. Dan kami mengalunkan sebutan-sebutan serta harakat mad tersebut.

No comments:

Post a Comment