Thursday, December 10, 2009

SMT PENDANG KE KOLEJ MATRIKULASI - 38

Assalamualaikum wbt.

Hari ini (10 dIS 2009)ada peperiksaan terakhir untuk pelajar yang mengambil kursus Kejuruteraan, Awam, Mekanikal dan Elektrik, iaitu subjek lukisan kejuruteraan. Bagi pelajar yang mengambil kursus ERT Teknikal, 16 Disember baru habis. Guru-guru yang bertugas sahaja yang datang, terima kasih kerana walaupun dah bertukar mulai 1 Disember mereka masih terus memberi komitmen kepada sekolah dan pelajar mereka.

Pensyarah matrikulasi datang kerja macam biasa, Ada orang kata kepada saya yang saya ex, sebab parking tempat pengetua !, Bagilah Pengarah DG54 parking tempat pengetua.
Saya bukan ex, tempat tersebut adalah tempat parking pengetua, saya memangku tugas pengetua, selayaknya saya yang parking tempat tersebut atas kapasiti Pengetua.

Saya memikirkan pelajar yang masih ada, setiap hari mereka datang mengambil peperiksaan mereka nampak kereta saya.mereka yakin bahawa ketua mereka masih hidup !, apa-apa terjadi masih ada orang yang akan bertangungjawab terhadap mereka dan akan membela mereka, tak kan mereka akan mengadu kepada pengarah pulak !.

Kalau pengarah yang parking disitu, mungkin perasaan mereka akan terjejas dengan beranggapan sekolah mereka telah diserahkan kepada Kolej Matrikulasi sepenuhnya. Rasional atau tidak pada fikiran tuan/puan mengenai tindakan saya ini, saya akan tetap parking disitu, selagi belum ada surat arahan sekolah sudah diserahkan sepenuhnya kepada Kolej Matrikulasi atau surat arahan saya bertukar sudah sampai.

Tuan, kalau pengarah parking disitu nanti orang kata kat pengarah pula," tak dan orang nak serah kepada kolej Matrik dah nak parking tempat pengetua". apa saja tindakan pasti ada komen.

Jadi kita ikut, yang sepatutnya, bab budi bicara lain cerita. Bila SMTP diserah sepenuhnya, saya akan parking di tempat tak berbumbung di mana-mana lokasi dalam kawasan Kolej Matrikulasi Teknikal Pendang, saya tak perlu untuk berebut parking ditempat berbumbung.

Dalam artikel kali ini saya sempat upload gambar-gambar kenangan, untuk tatapan semua yang baca blog ini, sekadar kenangan-kenangan bukan nak 'cendek' sesiapa.
Tangki air Dulu dan kini



Pokok Tai, yang ditanam oleh Tn Hj Selamat bin Amat Judi. dah 6 tahun usia pokok tersebut. Kalau Kelapa sawit dah tiga tahun dapat hasil. Pokok Tai, di SK Pokok Tai ada sepokok.

Batu kenangan SMT Pendang 2004 - 2009, harap batu tersebut kekal disitu selagi ada bulan dan matahari.



Sekian, terima kasih
Bersambung.

No comments: