Friday, April 26, 2013

Bodo ke Cerdik ?

Assalamualaikum wbt.

Setia kepada kerajaan sedia ada, kakitangan kerajaan kena setia , patuh dan laksana dasar yang telah ditetapkan, saya rasa tak jadi masalah untuk kakitangan awam laksanakan dasar-dasar yang telah dibuat oleh kerajaan sedia ada. Kakitangan kerajaan tahu beza antara kerajaan Malaysia dengan Parti UMNO/ BN.  Kakitangan juga tahu Perbendaharaan Malaysia dengan Akaun UMNO. Cuma sesetengah orang dan macai saja bodoh .. tak dapat bezakan antara Duit Parti dengan Duit kerajaan, maka tulisan bodoh sebegini terpapar di skrin ini.

Begitu juga di kedai-kedai makan yang ada orang bersembang kata UMNO bagu bagi BRIM, TRIM, KRIM, KIRAM IC dan macam macam im,  bagi bukan duit dia, kalau duit dia ok le juga, ini bagi duit dari kantung kerajaan Malaysia, sedap le bagi..


walau apa-apapun saya harap tulisan di atas sekadar untuk mencetus minda dan berfikir, terima kasih kerana pos entry tersebut.

Namun yang dibawah ini, saya rasa, memang dia buat kerana dia tidak faham. Orang tidak tentang kerajaan, yang ditentang adalah Parti UMNO dan BN yang menguruskan kerajaan Malaysia Kerajaan Malaysia tak akan ditukar, yang hendak ditukar adalah Parti komponen BN yang rakus dan zalim.

ABCD = Asal Bukan Calon Dacing.



No comments:

Post a Comment