Tuesday, April 23, 2013

Adus Bisa.. Barisan Neraka

Assalamualaikum wbt

BN = Barisan Neraka

Ceritanya begini.



Tulisan yang tertera di bag plastik (compak - orang Sabah kata) adalah luahan perasaan atau emosi salah seorang warganegara Malaysia. Beliau mungkin telah membuat kesimpulan sedemikian setelah meneliti apa yang telah diperbuat oleh BN, mungkin terhadap dirinya, ahli keluarganya atau rakyat Malaysia.

Ni saya teka saja,

Mungkin sebab beliau lihat BN tidak berjuang atas landasan Agama Islam, sebaliknya memburukkan PAS yang berjuang atas dasar Islam.

 (ni saya kata, BN sampai bilapun tak akan memperjuangkan Islam, mereka hanya memberi kosmetik dalam bentuk Islam sahaja padahal tidak Islam pun. Bina Masjid untuk tujuan pelancongan eg, Masjid Kristal, Masjid Selat, Masjid Besi, Masjid Tanah , sori.. Masjid Tanah dibina atas dasar iman dan takwa, tapi masjid tu tersorok belakang kedai orang,  Sayapun tak pernah solat disitu, sambung lagi, bina Masjid sebab nak sapu komisen kontrak dan nak dapat kontrak)

Terap nilai Islam, Bersih Cekap, Amanah - terap saja nilai tapi tak amalkan, berapa banyak berlaku ketirisan (ini nak tunjuk tak berapa teruk) padahal bukan setakat ketirisan malah pecah berlubang, Kerakusan mengaut harta negara, pengursan yang tidak cekap, hutang negara semakin bertimbun, hutang kerajaan negeri kepada kerajaan Pusat, tak bayar-bayar, Tidak amanah, tidak cekap, itu hanya slogan Islamik sahaja.

Perlaksanaan sukuk Islam, padahal sukuk tu samaje dengan pengamalan riba bon, simpanan, pinjaman konvensional yang lain.

Untuk menunjukkan Islamiknya BN (UMNO) maka di wujudkan Istilah Wasatiyyah. manalah pergi Islam Hadhari.  Itulah yang saya katakan kosmetik sahaja. Di sokong pula oleh warga yang hanya anggap Islam itu hanya, pakai tudung bagi wanita, solat, puasa, haji, zakat, baca Yasin malam Jumaat. Sebab itu lelaki pakai seluar pendek tak pe pada pendapat mereka.

Cukai sana sini, beli top-up kena cukai, beli kereta kena cukai, pendek kata semua kena cukai, nanti kalau BN terus memerintah entah-entah hantaran kahwinpun akan dikenakan cukai, tidak mustahil, kerana dalam agenda tersembunyi untuk menggalakan kebebasan dan hak asasi, perkara ini akan dilaksanakan. kalau untuk kurangkan kencing manis, dinaikan harga gula, nak kurang kan kemalangan dinaikkan cukai kereta, macam-macam boleh jadi.

Sahabat hang kata kat aku ke BN , barisan neraka ?.

Saya kata BN, BN wujud kerana ada penyokongnya, jadi sesiapa yang membina BN termasuklah dalam apa yang saya kata BN Barisan Neraka = katanya.

Ni kata saya pula, eloklah, kita sokong PAS, cuma ada sorang dua saja penyokong PAS, ahli PAS dan Pemimpin PAS yang perangai belum senonoh, tapi dalam bab  tutup aurat baik lelaki perempuan, Alhamdulillah, baguih orang PAS, dalam bab solat, pi Masjid, Alhamdulillah, baguih orang PAS, dalam v]bab amanah, Alhamdulillah, baguih orang PAS, perintah Kelantan lebih 20 tahun. tak ada kes rasuah, tak ada kes penyelewengan.

Tu yang tebang balak, apa cerita ?

Ni saya nak bagi tau,

Dunia ni dulu hutan, tapak rumah kita hutan. tapak masjid kita hutan, tapak bandaraya KL hutan, Amarika hutan, kalau tak tebas hutan macam mana nak buat tapak rumah , sekolah dan sebagainya.  Tebas hutan diganti dengan kawasan penanaman sayur-sayuran dan makanan, untuk makanan, kawasan bendang dulupun hutan, Dalam Islam boleh tebang hutan, dengan terkawal. sekadar cukup untuk keperluan rakyatnya. Keperluan untuk lapangan terbang kena tebang hutan, keperluan untuk kawasan ladang kena tebang hutan.

Yang dok jadi masalah orang UMNO main chup atas kertas saja, kawasan hutan ni dia punya, kawasan ni, kawan ni punya, mai orang kampung teroka tanah, rupa-rupanya tanah dah ada nama dah, nanya kawan tu.

Memang menunu neraka sungguh. Astagfirullah hal Azzim, mailah kita bertaubat, minta ampun dari Allah SWT, Pangkah PAS yes ! (ganti pangkah PAS no..)






No comments:

Post a Comment