Tuesday, July 12, 2011

Sekatan Polis / Berhenti Pemeriksaan Polis

Assalamualaikum wbt.

Tahniah kepada peserta Perhimpunan Aman Bersih, kerana anda telah berjaya menunjukkan perasaan dan anda telah melakar satu sejarah perjuangan untuk adil, jujur, amanah, tak lama lagi sejarah anda akan ditulis dan dikenang sebagai pejuang.

Takziah kepada Allahyarham , takdir yang menentukan, kematian anda tidak sia-sia dan akan mendapat rahmat Allah.

Alangkah baiknya jika POLIS diarahkan membuat sekatan dan pemeriksaan dipintu-pintu sempadan bagi memastikan minyak masak, minyak disel, minyak petrol diseludup keluar negara, periksa sebuah demi sebuah kenderaan , saya pasti, banyak hasil rampasan akan diperolehi, bukan periksa 1/2 kereta dari 10 buah yang lintasi sempadan.


Jika polis melaksanakan tugas negara kita akan aman sejahtera. Tidak timbul masalah PATI, masalah 'pelajar luar negara' yang ramai dan berbagai-bagai masalah lagi.



Perangai POLIS perlu dididik agar mereka menjalankan tugas mengikut peruntukaan undang-undang, tugas mereka adalah untuk semua rakyat, bukan untuk sesetengah rakyat sahaja.



Kalau POLIS kata dia tiada kuasa mengawal penyeludpan, itu hanyalah pura-pura sahaja, Masakan Pasukan Benteng Pertahanan Ketiga sanggup, inikan pula POLIS.



Namun jika tidak cukup lagi anggota, atau POLIS banyak kerja lain, Pasukan Benteng Pertahanan Keempat boleh membantu, malah mereka ini akan menganggap tugas tersebut adalah JIHAD Fi sabilillah, atau dikata oleh ketuannya sanggup Perang Salib.


Dan jika tidak cukup lagi apa salahnya panggil pasukan ini untuk membantu, untung-untung si kitol mampu mendapat emas yang tersembunyi.


sekian.

No comments:

Post a Comment