Wednesday, January 30, 2013

Jihad dan Syahid


Gambar 1 : TGHH berkaitan amanat hadi


Gambar 2: PM 1M melawat Gaza.

Assalamualaikum wbt.

Antara kedua-dua diatas , siapa yang menggunakan / mengekploitasi untuk tujuan politik.

Keterangan gambar 1 > TGHH meminta 1 jam saja bagi menerangkan 'Amanat Hadi' agar kekeruhan dan ketidakfahaman masyarakat yang tak belajar tapi pandai menilai mengalah mufti, tapi last sekali senyap je isu basi itu, dan muncul cerita kebodohan Penganut Islam yang tersesat dek amanat Hadi dalam utusan.

Gambar 2 > PM 1M ke Gaza , secara politiknya, menunjukkan jiwa Islam, yang  "cubit paha kiri, paha kanan tersasa sakit", atau mengahayati hadis, "tidak masuk syurga selagi dia tidak kasih kepada saudaranya sebagaimana dia kasih dirinya". Diberi liputan meluas sebagai wira. saya tak pasti wira apa ? tapi itulah yang dikatakan oleh utusan.

Sekali nampak TGHH nak memenangkan parti politiknya kalau dia berjaya muncul di TV, tapi selama ini dia tak muncul diRV pun dia dah menang. bayangkan kalau lebih ramai yang memahami Amanat tersebut, lagi menang.

Dua kali nampak PM 1M, menggunakan lawatan sebagai modal politik, bagaimana ia dilaporkan mahu menyatukan Pelastin , Fatah dan Hamas, sama spt kerajaan Perpaduan PAS dan UMNO. Fatah (UMNO),
kawasan Fatah tak dibom oleh Israel. Hamas (PAS) kawasan ni selalu kena bom.

Yang menolak perpaduan patut dipersalahkan, bermaksud PAS patut dipersalahkan kerana menolak perpaduan Umat Melayu Islam. PAS tidak kasih umat Gaza kerana tak pernah dilaporkan PAS pergi ke Gaza atau Tebing Barat. Memang tak ada dalam laporan TV, bacalah harakah atau harakah daily.

Bagi penyokong tegar masing-masing, ketua mereka adalah terbaik. Bagi yang bijak pasti menilai, yang terbaik patut jadi ketua. Bagi yang bangang tetap jahil dan hanya memikirkan makan, makan, makan.

No comments:

Post a Comment