Monday, July 14, 2014

Fitnah Akhir Zaman


Fitnah Akhir Zaman.

Assalamualaikum wbt. “pintu neraka terletak dihujung jari sendiri”, anda yang tekan, andalah yang masuk, anda yang taipkan password, pintu terbuka andalah yang masuk, anda yang letakkan thump print, pintu terbuka andalah yang masuk.

Mudah sekali untuk masuk neraka dengan teknologi yang ada pada hari ini, teknologi hari ini makin hari makin menjelaskan kekuasaan/ ilmu Allah swt.  Bila disebut di hari perhitungan akan ditayangkan oleh Allah swt segala amat baik dan amal kejahatan. Hari ini kebanyakan perbuatan dirakam oleh kamera sendiri atau kamera orang lain, dimuatkan ke tube untuk penilaian orang lain. Beringatlah tentang “pintu neraka dihujung jari sendiri”. Ini mukadimah sempena Ramadhan.

Artikel berikut adalah isu yang sedang bermain didunia khasnya dunia umat Islam. Tak berapa kerat manusia bukan Islam yang ambil peduli tentang isu ini. Bukan Islam di Malaysia belum tentu, malah bersorak atas apa yang berlaku terhadap saudara kepada umat islam di Malaysia.

Kita tak boleh berharap kepada orang lain dalam urusan kita, “bagi kamu agama kamu, bagi kami agama kami”. Segala kebaikan yang disumbangkan oleh orang Islam tidak pernah di balas dengan kebaikan, malah difitnah oleh orang bukan Islam, berbagai helah dibuat untuk menidakkan sumbangan orang Islam. Contoh teladan yang baik ditunjukkan oleh tentera Islam semasa membebaskan  Al Quds, dibalas dengan pembunuhan beramai-ramai oleh tentera salib apabila mereka kembali menawan Al Quds. “jangan kamu jadikan orang kafir sebagai sahabat akrab atau penolong kamu”, hal ini telah jelas namun hati Islam yang lemah iman masih tidak mahu mengatakan bukan Islam itu musuh, jadi… ,  jadilah seperti yang terjadi hari ini.

Dimulai dengan serangan-serangan keatas Negara Islam,Palastin,  Afghanistan, Iraq, Libya, Mesir, Syiria  maka kucar- kacirlah Negara tersebut, dalam Negara tersebut sudah hilang kepercayaan antara suatu puak dengan puak yang lain, antara kumpulan pejuang dengan kumpulan yang lain,  kafir mengkafir kumpulan lain hanya kerana perkara yang belum sah hunjung pangkalnya. Kewujudan kumpulan pejuang hanya untuk mempertahankan diri sendiri kerana tidak yakin ‘saudara’ yang datang membantu adalah musuh atau saudara. Maka hujung senjata dihala kepada sesiapa sahaja.

Ditambah dengan fatwa yang dikeluarkan oleh ‘ulama berpihak kepada kerajaan’, ‘ulama berpihak kepada pembangkang’,  ‘ulama sunni’,  syiah dan sebagai fatwa yang memburukkan keadaan. Kita di Malaysia cukup keliru adakah hendak mendengar As Shoubuni , adakah hendak mendengar, Al Qardawi, atau ulamak jalanan yang lebih berfatwa dan mengezet fatwa mereka ke media social, atau hendak berbaiah dengan khalifah Ibrahim Al Baghdadi.

 

Maklumat yang kita peroleh terlalu banyak dan kita hendak menangkan maklumat yang kit a baca untuk tunjukkan pengetahuan kita, tapi adakah maklumat itu benar. Dalam Isu Syiria saya berpegang kepada Sheikh As Shoubuni kerana saya dengar sendiri dari ucapan beliau yang diterjemahkan dengan amanah oleh penterjemah, maka saya berpegang bahawa memerangi Byasar adalah Jihad. Byasar adalah Syiah.

Di Pelastin Hamas sibuk berperang dengan peluru, di TV1 kita bertengkar secara tidak baik kerana fakta dan memenangkan fakta yang kit a baca, entah dari sumber yang mana. “Kepanasan’ kita untuk mempertahankan Islam menyebabkan kita memperoleh dan berhujah pada fakta yang salah pada pandangan orang lain.

Isu siapa membantu Hamas ?

Hamas hanya berperang sendirian, mereka berjihad sendirian, tiada berita mana-mana mujahiden yang berjuang bersama hamas, jika adapun tidak di highlightkan.  Hamas ada Briged Al Qassam, para mujahidennya sendiri,yang mana kebanyakan adalah penghafaz Al Quran. Ini yang membuat Israel gerun terhadap Hamas.

Adakah benar Iran membantu Hamas. Jawapannya tidak benar, tidak ada dalam sejarah Iran membantu memerangi Israel untuk membebaskan Palastin atau membebaskan Baitul Muqaddis. Iran hanya bantu Hezbullah, kerana Hezbullah adalah Syiah, bantu ketika Israel menyerang Labenon, bukan membantu membebaskan Palastin. Jika ada pihak yang mengatakan Hamas dibantu oleh Hezbullah, fakta tersebut adalah salah.

Selagi saya tidak mendapat sumber sahih , saya tak mahu mengunakan fakta yang salah hanya untuk menunjukkan temberang bagi memenangkan Islam.  Negara-negara lain tidak mahu campurtangan dalam isu Pelastin kerana pada anggapan mereka ini men”habiskan beras’ saja. Amerika akan guna kuasa Veto yang boleh membatalkan apa saja rosolusi yang dibuat oleh Negara-negara lain, termasuk OIC. Israel pula tak pernah mematuhi segala perjanjian yang dibuat sebelum ini, dan dahulu seperti disebut dalam Al Quran.

Kenapa Tebing Barat tidak dihujani dengan bom. Tebing Barat tak ada Hamas,Buakn tak ada terus, Yahudi tak takut kepada pencinta dunia, Yahudi hanya takut kepada pencinta Akhirat. Sudah tentu Ismail Haniyeh yang dikejar oleh Israel berbanding Mahmoud Abbas. Kalau di Malaysia Israel akan kejar PAS berbanding kejar Umno, ‘hanya perumpamaan’. Entah-entah di Kejar kedua-dua sekali sebab PAS dan UMNO lawan Israel habis-habisan. (sekadar layan marah saja..)

Kenapa IS tak bantu bebaskan Palastin ?

Secara peribadi IS sendiri belum ‘tentu arah’, tentu sukar utnuk mereka membantu, tetapi itulah satu-satu harapan yang ada buat masa ini untuk mengembeling para mujahidin menentang Israel. Tapi kena ingat berperang dengan ‘anak emas’ Amarika dan sekutu kafir eropah akan member kesan yang besar kepada Dunia sendiri.

Selagi  Orang Islam masih membeli senjata yang diperlukan, selagi itu sukar untuk menang terhadap musuh, bayangkan disetiap senjata kecil, berat, kimia, telah diletakkan satu alat pengesan oleh pembuatnya iaitu, Amarika sendiri, German, China, Rusia, Sudah tentu lokasi pejuang akan diketahui dengan mudah. Solehhuddin menggunakan pedang Damascus yang ditempa sendri oleh orang Islam, tentera Othmaniyah membuat istinghar  dan meriam sendiri, itulah factor kemenangan. Briged Al Qassam membuat senjata roket sendiri, sudah tentu mereka berpotensi untuk menang dengan izin Allah.

IS , saya masih keliru , belum ada maklumat sahih, pendekatan Agama bagai Taliban, jika benar menghukum pemilik akaun Fb wanita (jika benar), mengkafirkan orang Islam yang ber’perjanjian dengan kafir’ memurtadkan orang Islam yang lain, membuat saya masih keliru untuk’ membaiah’  Khalifah. Jika seperti itu yang ditunjukkan maka IS akan jadi seperti Taliban, dalam perkara  yang kecil dibesarkan akhir sekali orang akan Nampak Islam yang dibawa menyusahkan dan seterusnya menolak IS.

Namun saya masih mengharapkan IS menjadi  tempat bergantung para pejuang menentang sesiapa sahaja yang kafir.
Asstaghfirullah hal Azzim,  ampunlah dosa saya, jauhkan saya dari membuka pintu neraka untuk diri sendiri.

No comments:

Post a Comment