Wednesday, July 11, 2012

Pemimpin dan gaya kepimpinan - 1

Assalamualaikum wbt .



Pemimpin,

Adakah ditakuti ?
Adakah disegani ?
Adakah dihormati ?
Adakah dibenci ?
Adakah dibuli ?


Saya ingin menarik perhatian mengenai gaya – gaya kepimpinan dan di hujung beberapa entry saya berkaitan pemimpin dan gaya kepimpinan , saya akan bertanya tiga soalan. Saya bocorkan soalan yang akan saya tanya dihujung beberapa entry, Soalannya ialah;



1. Terangkan dengan membuat bandingan gaya kepimpinan yang terbaik ? (10 markah)
2. Berikan contoh pemimpin yang mengamalkan gaya tersebut. (20 markah)

3. Siapakah pemimpin yang bakal menerajui Malaysia selepas PRU 13. (20 markah)




Panduan menjawab :


soalan 1 : mesti membandingkan setiap jenis gaya kepimpinan


soalan 2 : mesti memberi contoh tindakan-tindakan yang dilakukan oleh pemimpin tersebut


berkaitan gaya kepimpinan beliau)


soalan 3: soalan terbuka hentam saja asal logik.

Bersambung…

No comments:

Post a Comment