Monday, June 21, 2010

Bola yang bulat

Bola adalah kaedah the hidden hand mengawal dan mengarah dunia. Ia ke ?

Assalamualaikum wbt.

Ada orang marah kepada saya kerana membandingkan antara bola dan sembahyang sunat. Saya minta maaf jika perbandingan itu menyinggung perasaan. Kebetulan malam tadi ustaz juga sebut pasal judi bola, sama macam yang saya kata, tapi dalam bentuk ayat yang berbeza, dan hujah beliau dengan nas-nas yang mengatakan judi adalah haram, sesipa yang menyokong orang yang membuat keputusan menghalalkan yang haram, atau mengharamkan yang halal seolah-olah dia reda dengan keputusan tersebut. Dan yang lebih berat lagi orang yang membuat keputusan tersebut adalah murtad, kerana menafikan hukum yang telah ditetapkan oleh Allah.

Syukur Alhamdulillah sekali lagi, kerana saya tidak terlibat, dan tidak bersekongkol dengan mereka sejak dari umur sehari lagi. Kawan saya juga persoal bagaimana bola boleh membuat rumahtangga tak aman. Saya tidak mahu ulas, suruh fikir sendiri, Seluruh dunia tidak bersetuju dengan saya, kerana yang minat bola terlalu ramai, Saya harap blog mistisfile atau blog konspirasi atau blog yang seangkatan dengan nya menulis tentang bola sepak ini, bagai mana bola sepak digunakan sebagai alat mengawal minda, bagaimana bola sepak digunakan sebagai alat New world order. Bagaimana bola sepak telah mengubah hukum Allah yang ada dalam Al Quran. Bagaimana bola sepak menghilangkan jati diri. Saya tak dapat berhujah secara ilmiah atau secara loyar buruk, kerana kecetekan ilmu pengetahuan. Kepada peminat bola sepak, pesan saya,supaya anda jangan lupa tanggungjawab terhadap Agama, terhadap mayarakat, negara (Islam) , dan bersederhana dalam segala hal.

Sekian.

No comments:

Post a Comment