Thursday, February 2, 2012

Tak boleh beat kita join.

Assalamualaikum wbt.

Seminggu dua ni asyik baca blog orang saja, cerita lain tak dak, Hasan Ali, Brahim Ali, Azwan Ali, Hafilda Ali dan terbaru lain sikit tak bunyi rima Li dihujung, Jamil Khir, Azizan Razak.

PAS dan figura PAS kerap masuk surat khabar Utusan seminggu dua ni, kalau dulu Hasan Ali saja masuk s khabar Utusan, ni Masuk Ust Azizan pulak, ada yang tak kena tang mana, atau depa guna strategi sama seperti Hasan Ali dulu.

Nampak macam UMNO sokong Ustz Azizan, ini bukan teori pecah perintah, ini cerita tak boleh beat, kita join. Jadi sapa yang lalai akan jadi mangsa, sapa yang ikut emosi akan salah buat pilihan. Di tambah dengan blog-blog yang kini duk hentam Azizan Razak dikalangan gerombolan dan pro PR.

AWSJ telah menemuramah Najib dan terakhir temuramah dengan Anwar, AWSJ bukan apa, saja nak test market, kalau Najib masih jadi PM adakah akan menguntungkan geng-geng Kapitalis antarabangsa, begitu jugalah kalaun Anwar jadi PM adakah akan menguntungkan mereka. itu saja.... itu saja dari AWSJ telah memberi inspirasi kepada penyokong kedua-dua pihak menulis da;am blog masing-masing dan dalam surat khabar masing-masing, kalau tidak kosong saja tak de entry terbaru.

Sekali lagi ungkapan saya, ikut emosi akan salah buat pilihan dan rugi. Habis siapa yang betul ?, kalau dua-dua mengaku betul, tetapkan pendirian istiqamahlah memperjuangkan Islam melalui parti yang nampak lebih jelas mengamalkan Islam dan mahukan Islam.

Cerita Kepala babi, ini pun satu hal, dulu-dulu punya stail, nak timbulkan provokasi dan amarah, cabar sensitiviti sesuatu kaum, maka tercetuslah kekacauan dan huru hara, dan haru biru.

Buat apa le buang kepala babi kat depan masjid, beli le seekor babi, sembelihkan ia dan letaklah seekor lengkap di depan masjid, ini letak kepala saja, ini mesti tak ada duit nak beli babi seekor, bos.. tumpang tanya babi sekilo berapa harga ?. Nak buat anggaran sedekor babi berapa harga....

kalau seekor kambing kampung boleh cecah RM 400, inikan babi, tentulah mahal..., jadi mana mampu nak pergi letak seekor babi dihadapan masjid.

Tangkap saja orang yang letak dan yang beri arahan letak babi, kalau kepala babi berbalut, atau dibungkus, nescaya pelakunya adalah orang jijik nak pegang hamba Allah tu, (tapi tidak jijik dalam melakukan pemecahbelahan masyarakat),

Pergi tanya sapa orang yang beli kepala babi dan sebulan kebelakangan ini, dari situ terace samapai dapat, siapa yang letak otak kat kepala lulut.

No comments:

Post a Comment