Thursday, September 15, 2011

Perlekeh Jasa Pejuang Lawan Komunis


London 15 Sept 2011

Keluarga Sir Henry Gurney hari ini telah menubuhkan satu Jawatan kuasa Bertindak yang akan meminta kerajaan Malaysia mengiktiraf datuk mereka sebagai Pejuang dan Pertadbir Tanah Melayu.

Kenyataan di buat oleh pengerusi JK tersebut, antara lain mengutuk sekeras-kerasnya Mat Sabu kerana menuduh datuk nya sendiri iaitu Sir Henry Gurney sebagai anjing penjajah, Beliau mahu jasa datuknya yang memerintah Polis Tanah melayu diberi pengiktirafan sebagai pejuang kemerdekaan bersama polis dan askar lain, termasuk askar austeralia, askar Fiji , Nepal dan Gurkha (tidak termasuk Hamid Gurkha)yang mempertahankan kedualatan Tanah Melayu.

Mereka yang ditemui berlinangan air mata dan amat terguris dengan kata-kata Mat Sabu yang langsung tidak menghargai jasa datuk mereka yang pernah berkhidmat di Malaysia.

Tidak seperti Kerjaan Malaysia hari ini yangturut menamakan sekolah budak nakal sempena nama datuk mereka.

Selanjutnya JK tersebut mencadangkan agar Mat sabu dibuang negeri ke Kepulauan maldev sebagai pengajaran.




PAGOH 14 Sept. - Keceluparan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu memperlekehkan perjuangan pasukan keselamatan negara adalah kenyataan biadab yang mengguris perasaan bekas tentera dan polis yang telah berkorban darah dan nyawa kepada negara.
Menerusi Majlis Memperingati Pejuang Negara yang diadakan di pekarangan tapak bersejarah Balai Polis Bukit Kepong di sini semalam, luahan kemarahan bekas perajurit negara dapat dirasai kerana perjuangan mereka memerangi pengganas komunis seolah-olah tidak dihargai.
Seorang bekas tentera, Akram Khan Meer Alam, 53, amat terkilan apabila Mohamad atau Mat Sabu sanggup memutar belit sejarah semata-mata demi kepentingan politik.
"Kenyataan Mat Sabu itu membuat saya marah dan darah ini rasa membuak-buak kerana dia sanggup menidakkan segala pengorbanan anggota tentera dan polis.

hjlutfi-choras : sori Abu Nawas tiru gaya blog tuan., jangan mare..

No comments:

Post a Comment