Thursday, October 30, 2014

Calon Wanita Syurga !!! ?



Assalamualaikum wbt.

Peringatan : artikel ini bukan fakta sebenar calon wanita syurga, hanya sekadar usikan sahaja dari sebaris cerita benar dan berbaris-baris yang ditambah-tambah untuk sedap cerita.

Biodata Saya.

1.     Umur saya  42 tahun

2.     Saya tak berbual dengan bukan muhrim

3.     Saya berkawan dengan kawan-kawan perempuan saja.

4.     Fb saya dah taubat, dulu ada le upload foto macam cantik macam comel , bila secret admire ambil foto saya , terus saya blok admire tadi. Siap saya marah lagi kat secret admire tu bila saya tahu.

5.     Ramai lelaki yang suka kat saya tapi saya tak layan, ada yang menangis lentok  minta nak jadi friend fb je. Kalau minta jadi boyfriend  entah entah meraung berguling-guling.

6.     Tapi kalau ustaz-ustaz yang selalu dalam tv, alim - alim gitu saya layan le eg UAI,PU Fakhrul ke, Imam muda ke,  Ustaz Hazlin Bollywood ke, Ust Don ke , ust don’t touch dog ke. Saya layan le..

7.     Sebenarnya kalau dapat ustaz yang hensem macam Shah Rukh Khan ke, Salman Khan ke, Genghis Khan ke, tak makhan pun tak pe. Mahir Zain Khan pun ok. (awak, mahir zain mana ada khan dihujung nama, Hj lutfi saja je, tak daftar nama Lutfi Khan masa kecik-kecik dulu)

8.     Orang lain jangan dok concern kat saya, saya ada mak bapa yang boleh jaga saya, lelaki lain apa sibuk-sibuk. Saya anak yang taat kepada Allah dan ibu bapa.

 

Kegemaran saya.

1.     Saya suka tengok tv, kalau bukan muhrim call nak cakap dengan saya, senang cerita nak mengurat le tu,  saya beritahu yang saya nak tengok tv.

2.     Saya akan blok no telefon lelaki yang saya tak suka, tak  faham-faham lagi ke, kalau dah kena blok. Saya tak suka diganggu, siapa ganggu saya, saya repot kat bos saya.

 

Cita-cita saya.

1.     Saya nak jadi isteri solehah, saya harap dapat suami yang baik sangat, tak tipu tipu, jujur, tak bohong-bohong, memahami perasaan saya. Caring gitu, sharing is caring, Walau sudah kahwin saya nak duduk dengan mak bapa saya, sebab saya anak yang taat pada ibu bapa, ye lah nak jadi anak yang solehah.

2.     Saya mahu suami yang perfect 100 % , bukan jenis yang tak boleh dipercayai spt  blogger  hj lutfi, (hj lutfi juga yang kena) itu orang tak boleh dipercayai, nama saja haji, pandai mengata kat orang, tak ingat dosa. Tak ingat mati, taubat le sikit,  orang tu tak ada dalam senarai  ai, .  Tak ada dalam carta hati  ai. lagu Najwa Latif gitu.

3.     I tak nak komen lagi, nanti mengata kat orang pula, tak bau syurga you, berdosa.. Astagfirullah hal azim.

 

Soalan : Adakah awek yang saya cerita diatas calon wanita syurga ?

Jawapan : Ya memang calon, setiap wanita dan lelaki beriman  adalah calon ahli syurga.
 
Hjlutfi-choras: kita diberi akal untuk pilih syurga ke neraka, kalu pilih syurga buatlah kebaikan, kalau pilih neraka buatlah maksiat. Taubat-taubat lah. Minta ampun dan maaf dari semua.