Thursday, July 8, 2010

Sekolah keempat (hanya satu persinggahan) - 3

Sekolah keempat (hanya satu persinggahan) – 3

Assalamualaikum wbt.

Sehingga hari ini tak banyak yang dapat saya sumbangkan kepada SMT Kulim, sukan pada 25 Jun yang lalu saya terpaksa ambil cuti kerana ada urusan keluarga yang perlu diselesaikan (melibatkan pihak lain- jika tidak saya tak akan cuti). Kemudian pada 25 Jun hingga 27 Jun ada perkhemahan perdana unit beruniform, saya datang sekejap, hari Jumaat, kemudian petang itu terus saya balik ke KN. Petang Jumaat datang bawa isteri dan anak-anak. Sejak kerja di Kulim, tak pernah ada masa untuk bawa anak-anak berkelah atau putar-putar.

Masa tinggal di SMT Pendang, petang-petang bawa anak pergi putar-putar jalan Yan, pergi laut, pergi Gunung Jerai, balik kampung, masa banyak. Tak ada masa sebab hari Jumaat jadi letih kerana bekerja di kebun. Ini saja lah peluang saya untuk berpeluh dalam satu minggu, dengan berkebun, kalau nak balik kampung saya terpaksa balik malam.


Mesyuarat PIBG bulan Mac 2010 dulu saya pun tiada disekolah kerana diarah urus keputusan SPM pelajar SMT Pendang.

Kejohanan Antara Teknik masa cuti penggal, tak dapat saya sumbang apa-apa,

29 Julai 2010 akan diadakan hari Anugerah Teknokrat Cemerlang (Hatec). Majlis ini pun saya tak sempat. Kerana saya akan......

Sekolah keempat saya ini, tak banyak yang saya dapat sumbangkan bakti, sama seperti sekolah kedua saya iaitu, SMT Sungai Petani 2. Walaupun setahun saya menerima gaji disana, tapi 6 bulan sahaja saya bekerja disana, manakala 6 bulan lagi saya ulang alik ke Pusat Bandar Damansara, buat kerja untuk SMT Pendang.

Namun saya amat berpuas hati betugas di SMT Lahad Datu- sekolah pertama saya dan SMT Pendang sekolah ke tiga saya. Di kedua-dua sekolah ini saya raya puas bekerja, walaupun di Pendang lebih mencabar dan tercabar. Banyak sumbangan bakti saya buat dikedua-dua sekolah ini, Di SMT Lahad Datu Julai 1995 – Jan 2003 (7 ½ tahun), Di SMT Pendang Jan 2004 – Dis 2009 (6 tahun).

Sumbangan bakti saya mungkin tak nampak kerana kebanyakannya bukan berbentuk fizikal.

Di Sekolah Keempat , saya tak banyak memberi ucapan, dan kalau beri ucapan sekadar ucapan ringkas, tak seperti di Lahad Datu dan Pendang. Di Technic LeaDs (SMT Lahad Datu), guru-guru homat saya, di STEP (SMT Pendang) bilangan yang ‘kurang ajar’ pun ramai juga. Biasalah asam garam hidup, Cuma satu sahaja yang tiada maaf bagi mu – yang lain boleh cincai. Nak jadi pengurus kena sedia terima semua yang pahit. Manakala yang manis pula bukan untuk kita. Nak jadi pemimpin lagi kena tabah.

Di Sekolah Keempat Alhamdulillah, semuanya baik-baik belaka, cikgu rajin-rajin dan tahu kerja yang nak buat, tak perlu suruh banyak-banyak, macam di SP2 juga.

Kepada semua Guru SMT Kulim saya minta maaf atas segala salah silap saya, halalkan makan minum, halalkan yang termelawak lebih kurang, teruskan usaha , Allah akan balas semua kebajikan yang kita lakukan. Saya pergi kerana menyahut panggilan JIHAD. Allah Hu Akbar !!!! (bukan saya nak ke Gaza)

Jumpa lagi.... Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment