Wednesday, January 2, 2013

Sheikh Ali As Shoubuni


Assalamualaikum wbt.

Sheikh Ali As Shaubuni ulamak Sunni dari Syiria, kini menetap di Mekah kerana tak dibenarkan balik Syiria oleh Byasar Al Assad, telah datang ke Pondok Baitul Qura, Sg Udang Melaka pada 1 Jan 2013. Majlis selepas solat maghrib Ucapan dalam bahasa Arab diterjemah oleh Ust Nazmi Karim.

Antara point yang paling jelas ialah dia minta kita pilih pemimpin yang takut kepada Allah dan pemimpin yang akan laksanakan perintah Allah.

Sheikh adalah ulamak hebat dunia yang banyak mengarang kita, antaranya Tafsir Ahkam. Beliau mengimamkan solat maghrib, dan mendoakan kesejahteraan diakhir Majlis.

Umat Islam mesti menentang Syiah kerana syiah bukan Islam. Syiah di Syiria lebih kejam dari Yahudi yang menjajah Pelastin. tanyangan vedio kekejaman di Syiria bayak menyentuh perasaan. Kutipan derma untuk Syiria pada malam itu, seperti diumum oleh mudir Pondok, Tn Guru  Hj Zulkifli adalah sebanyak 17000 RM.

Hebatnya ulamak ini. dalam usia 83 tahun masih buat road show dakwah di Malaysia, Indonesia. Namun ada segelintir manusia di Malaysia yang memperlekehkan beliau.

No comments:

Post a Comment