Tuesday, June 12, 2012

Ayer daun ketum dan harga minyak turun.

Assalamualaikum wbt.

Baru ni balik cuti di Kuala Nerang. Nampak satu banner ucapan terima kasih kepada PM 1 M. Saya tersenyum atau ter ‘kerenyeh” / tersengeh dengan telatah dalam banner tersebut. Sayangnya saya tak ada kamera, cikai punya blogger, kamera tak ada, handphone ada kamera pun tak ada.

Banner tersebut memuji PM1M kerana menurunkan harga minyak 10 sen Ron 97. dibuat oleh pemuda UMNO K. Nerang. Itulah bakal wakil rakyat Kuala Nerang, Pedu atau Parlimen Padang Terap. Seronok ron 97 turun harga.

Kuala Nerang ada 3 stesen minyak tak termasuk yang jual minyak dalam botol. Caltex – ini yang selalu saya isi minyak, walau saya tak suka caltex, ini sebab yang punya Caltex Kuala Nerang orang Islam. Caltex ni stesen baru. Stesen minyak lama – Shell, tauke Cina, dan satu lagi stesen minyak di Kg Barokhas.

Ada ke statistic jualan Ron 97 di 3 stesen minyak utama ini ?. Cerita cara orang kampong saja le, saya jarang nampak nozzle pam ron 97 berfungsi di ketiga-tiga stesen ni, kalau adapun mungkin kereta orang luar yang guna.

Orang KN kebanyakan guna motor saja, motong getah, buat bendang, kereta pun ada tapi tak pakai le ron 97. beza 8 kupang, boleh simpan buat beri rokok daun atau simpan beli ayer daun ketum !!! – sori bukan perangai orang kuala nerang , hanya perangai beberapa budak di kuala nerang.

Harga ron97 turun tak beri apa-apa kesan kepada orang Kuala Nerang.

Ayer daun ketum, orang kata bagus, itu cerita orang kurang fakta saintifik, bagi alasan orang dulu-dulu pun minum air daun ketum. Yang jadi masalah bebudak sekarang minum air daun ketum tambah serbuk ubat nyamuk, kononya pi motong nyamuk tak ketit (gigit)

No comments:

Post a Comment