Monday, October 24, 2011

Misi Nato di Libya tamat dengan jayanya


NATO mengisytihar misi selama 6 bulan di Libya telah tamat dan menelan kos sebanyak £300 juta pound.

Assalamualaikum wbt.

Siapa yang sebenarnya mahu Ghadafi mati ?.

Saya pernah menyatakan pendirian tetap menyokong Ghadafi dan saya sokong niatnya untuk syahid, dan kini dia telahpun kembali ke rahmatullah. Urusan seterusnya hanya di dengan Pencipta (Allah).

Yang menembaknya adalah seorang bawah umur mengenakan topi New York, adakah dia menembak untuk dicatat dalam sejarah sebagai seorang yang berjaya membunuh seorang ‘diktator’ . Adakah dia itu akan dipilih sebagai wira negaranya yang baru, atau diberi pengiktirafan tertentu, atau menjadi MP suatu hari nanti.

Pembunuhan tersebut hanya kerana dendam dan marah kerana terpaksa ‘mengejar’ lama Ghadafi.

Banyak kisah buruknya akan dipaparkan baik dimedia mana sekalipun, dan dia sememangnya di cop sebagai pengganas, diktator , zalim dan sebagainya seperti yang di cop kepada sesiapa sahaja orang Islam yang menentang Barat (kristian dan Yahudi), Pejuang Melayu di gelar lanun, Pejuang Pelastin digelar pengganas.

Ghadafi telah memilih jalan mati dengan berjuang, bukan mati dengan melarikan diri, begitu juga anak beliau, memilih untuk mati dengan berjuang, NTC tidak akan mengadilinya dengan adil jika beliau hidup sekalipun. Pendirian ini amat saya kagumi, saat-saat akhir di katakan beliau merayu untuk tidak dibunuh, dan beliau menawarkan emas kepada pembunuhnya, adalah antara peneyedap cerita untuk menunjukkan Ghadafi bukan pejuang sebenar.

Anda jangan menghukum Ghadafi dengan keras, kerana anda tidak tahu sumbangan dan baktinya, yang kita dengar hanya cerita, sifatnya yang suka kekayaan dan kemewahan dan ‘berfoya-foya’ adalah asam garam pemimpin yang amat saya tidka suka (harap tidak terjadi kepada saya jika saya berkuasa).

Apa-apa hal, hadiahlah Al Fatihah untuk pemimpin yang telah berani mengertak Barat dan cuba menaikkan Islam, Allah hu Aqlam.

No comments:

Post a Comment