Wednesday, December 24, 2014

Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku.


Surah Al-Kaafiruun - سورة الكافرون

 


Gambar hiasan.

Assalamualaikum wbt.
Salam sejahtera, sahabat, aku tak mampu mengajak kamu untuk mengesakan Allah, kerana kelemahan diri aku sendiri, di akhirat nanti jangan kamu salahkan aku dengan mengatakan aku tidak mengajak kamu kepada Islam, kamu sudah cukup tahu apa itu Islam. Kamu tahu aku solat, kamu tahu aku puasa, kamu tahu aku mengeluarkan zakat, kamu tahu aku mengerjakan haji. Kamu tahu aku tidak melakukan perkara-perkara jahat. Semoga kamu mendapat hidayah dari Allah.


Kafir : bukan kata/istilah jahat, ia menunjukkan seseorang itu belum Islam.


 Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.'



Katakanlah (wahai Muhammad): "Hai orang-orang kafir!

 
"Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.


"Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah.

"Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.

 
"Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat.

 
 
"Bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku".

 hjlutfi: saya telah menggunakan medan ini mengajak semua non-muslim untuk percaya bahawa Tuhan kita adalah ALLAH yang esa. DIA yang menjadikan seluruh alam ini.

1 comment: