Wednesday, March 20, 2013

JPN, Guru dan Tanda Putera




Assalamuaalaikum wbt.

Wah bagusnya JPN negeri ni, siap buat tayangan percuma filem yang tak boleh tayang kepada guru-gurunya, kemudian , siap bagi warning supaya cikgu-cikginya jangan bagi tau kat orang lain, yang mereka dipertontonkan filem ni.

Bayangkan berapa ramai murid sekolah dalam negeri tersebut yang tak dapat belajar, kerana guru mereka kena pergi tengok wayang percuma. Menganggu hak pelajar dari mendapat pelajaran, dulu ganggu masa edar BRIM, esok lesa ganggu apa lagi ?.

Kenapa JPN (pengarahnya sanggup membenarkan aktiviti tersebut diadakan) , dikaburi dengan nama macam-macam, eg. Jati guru, kursus profesionalisme, kursus macam-macam...

Maksudnya Pengarahnya telah bersekongkol dengan parti politik tertentu, untuk mengajak guru-guru suka pada parti tersebut.

BTN pun apa kurangnya, menggunakan peruntukan yang sepatutnya diguna untuk tingkatkan profesionalisma guru, dalam pendidikan, spt, kemahiran pedagogi, kurikulum, ko kurikulum , ICT dan apa saja yang berkaitan dengan pendidikan, tapi malangnya peruntukan digunakan utnuk kepentingan parti politik tertentu, ...pilihan raya dah dekat... selamat menilai.


No comments:

Post a Comment