Wednesday, November 2, 2011

Tahap kepuasan Melayu rendah dan jangka pendek

Assalamualaikum wbt.

Saya beri dua kes/ situasi

1. ketika banjir, Melayu akan beritahu dia lapas dan susah bila menteri/ seseorang datang melawat. minta dihulur bantuan dan subsidi eg bantuan mangsa banjir, keperluan harian. Maka bila diberi benda-benda tersebut dia pun puas hati.



Kenapa semasa menteri datang, bentangkan yang kami mahu parit ini dibesarkan, kami mahu jambatan ini ditinggikan, kami mahu sungai ini ditebat. Jangan pikir menteri UMNO akan pikir kalau kita tak bagi cadangan !!! (agak marah kenangkan beberapa situasi)

2. Terbaru Tunjuk persaan marah LGE dan anak muda mahu litar lumba/ litar rempit. Kenapa tak minta dari LGE, siapakan tempat untuk kami berniaga, bikan sekadar tempat seperti pasar malam saja, siapkan bangunan yang boleh digunak sebagai tempat berniaga, boleh jadi markas buat production sesuatu produk, tikahkah meminta litar lumba adalah kepuasan jangka pendek ?


Kenapa minda Melayu jadi sedemikian, jawapannya kerana memang didik sedemikian, siapa yang didik sedemikian, jawapannya sudah tentu cikgunya, siapa cikgunya ?....

No comments:

Post a Comment