Monday, July 6, 2009

SMT PENDANG KE KOLEJ MATRIKULASI - 3

Siapa pegawai paling awal di SMT Pendang ?.

Ramai dikalangan guru yang kononnya akan ditempatkan di sini, ramai juga yang dikatakan akan jadi pengetua disini. Untuk kepastian, ramai jugalah yang datang bertemu saya selain dari kontraktor yang berbagai sub - kepala kerja. Untuk makluman saya mula pakai hand phone sebab jadi caretaker SMT Pendang, Kawan-kawan memang ramai yang pakai hand phone, saya pada mulanya tak mau pakai hand phone, sebab tak ada kepentingan pada waktu itu ( tahun 2003) tak ada masalahpun tak pakai handphone.

Ada yang kata cikgu xxx akan jadi pengetua, ada yang kata ustaz yyy dah dipanggil interview. Saya kata saya tidak tahu kerana saya tahu belum ada siapapun yang disenaraikan. Guru saya tahu, dalam senarai guru SMT Pendang Pn Rozita Abdul Rahim adalah no 1 . Pn Marina dan ustazah ...? .. Jln Stadium tak tersenarai. Yang lain-lain cikgu Jamil, Cikgu Fuad, cikgu Hasbullah, Najla, Habibah. Mansor. Zainol Sailan

Berdasarkan senarai guru tersebut saya jangka SMT Pendang akan mempunyai satu team yang kuat, ramai guru baru posting yang masih muda, kuat, berpendidikan, bermotivasi ?


Siapakah kakitangan sokongan yang paling ‘senior’ di SMT Pendang ?

Cuba lah teka…

Orang yang hantar barang , kontraktor yang mai nak bagi kad bisnes, akan sepontan tanya saya itukah pengetua. Gaya bahasa, ketegasan dan arahan yang dikeluarkan oleh beliau cukup hebat….

Pegawai tersebut melapor diri kepada saya pada bulan Ogos 2003, saya kata kepadanya pergilah belajar di SP2, banyak perkara boleh diambil disana dalam urusan terimaan dan rekod barang, dia pun sekali sekala pergilah menuntut ilmu disana, sementara saya seorang uruskan di SMT. Pegawai tersebut saya minta datang ke SMT Pendang dan duduk di site office dengan seorang kerani perempuan, berani lah sikit.

Selang tak berapa lama datang seorang lagi pegawai melapor diri kepada saya, eloklah sudah ada dua orang, saya kata pakat dua orang ini, pergi ke SP2 sekali sekala tuntut ilmu.

Selang tak berapa lama lagi datang seorang lagi lapor diri, kemudian datang lagi lapor diri. Dah ada 4 orang.

Senarai Guru tahun 2004

1.Mohd Zanal Dirin ( Pengetua)
2.Lutfi bin Abu Hanifah (PKP)
3.Tn Hj Ahmad Fuad bin Mohamad Darus (PK HEM)
4.Mohd Nasir bin Darus (PKKO)
5.Ahmad bin Dollah
6.Hasbullah bin Khamis @ Man
7.Hjh Che Puteh bt Md Noor
8.Habibah bt Aziz
9.Mansor bin Shamsuddin
10.Rozita bt Abdul Rahim
11.Jamil bin Suaib
12.Najla bt Ahmad
13.Zainol bin Sailan
14.Asri bin Mansor
15.Ruhaya bt Hashim
16.Fairuzah bt Mahmod
17.Muhammad Nahar
18.Rap Ishkandar Raja Baharuddin
19.Asrul Sani bin Ishak @ Jahaya
20.Ma’az bin abdul Ghani
21.Mahamad Mahazan bin Ismail
22.Mohammad Khairul Azhar bin Kari
23.Ahmad Syazwan bin Sharifudeen
24.Moha Zam-Zam bin Ahmad
25.Mohd Hailmy bin Razali

Inilah senarai guru yang buat kerja kerani, buat kerja juruteknik, buat kerja penyelia asrama, kerja macam-macam kerja…. Saya bangga jadi guru smt Pendang.

bersambung... terima kasih

No comments:

Post a Comment