Sunday, June 28, 2009

SELAMAT BERSARA TUAN PENGETUA - 2

Assalamualaikum wbt.

Selamat bersara tuan pengetua, ucapan yang mungkin memilukan hati penerima ucapan tersebut, mungkin juga ucapan yang menyeronokkan penerima ucapan tersebut. Bagi yang mengucapnya pun ada berbagai perasaan tersirat disebalik ucapan tersebut. Minta maaf - mungkin dalam hati kata ... minta maaf tak tergamak nak tulis kata-kata tersebut.

Mari kita berfikiran positif , setiap kakitangan awam atau swasta akan tiba masa bersara, bersara wajib, pilihan atau dibersarakan. Kita akan merasa puas jika kita telah memberi khidmat yang terbaik, tidak curi tulang, kerja seikhlas hati berkhidmat untuk negara bukan untuk kepentingan diri. Jika semasa bekerja kita tidak lakukan kerja, saya cadangan supaya kita buatlah sesuatu yang boleh memanfaatkan pelajar-pelajar, masyarakat dan negara untung-untung ter'cover'lah yang mana kita tak sempat buat semasa kita masih bekerja.

Saya juga nasihatkan kepada diri saya supaya rajin bekerja semasa sedang bekerja, tak payah nak berkira sangat. Selama ni pun tak pernah berkira dengan sekolah/kerajaan, berkhidmat untuk negara dan saya yang menurut perintah. Kawan-kawan yang belum hayati dan amalkan kedua-dua motto tersebut silalah amalkan, rezeki akan melimpah ruah.

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment