Tuesday, December 4, 2012

Tuan Tuan Melayu takut di doa



Assalamualaikum wbt.



Kadang saya rasa pelik juga dengan orang macam mereka itu, hari tu takut doa oleh puak Kristen yang kononnya nak jadikan Malaysia Negara Kristen. Hari tu takut orang PAS doa hancurkan UMNO (saya difahamkan bukan berdoa untuk menghancurkan individu UMNO)



Tapi saya hairanlah kenapa nak takut dengan doa orang kristen, makbulkah doa mereka.



Oleh kerana nak tunjuk mereka tu baik, mereka doa kesejahteraan untuk semua, itu baru dikatakan Islamik, wasatiyah le katakan, bukan hadhari. Hadhari tak main dah.



Kenapa takut doa ?.



Ramai orang tahu, orang yang kena zalim amat mustajab doanya. Mungkin menyedari tindakan Tuan-Tuan Melayu sebelum ini banyak menzalimi orang, sebab itu rasa takut menyelubungi diri.



(pandai ko kata Tuan Tuan Melayu menzalimi orang, kau beri contoh yang mereka telah zalimi kau…, tak leh jawab ?)



Seorang kawan saya kata dia tak setuju dengan doa orang PAS yang mahu hancurkan UMNO, saya diam saja, supaya tak menghangatkan suasana..



Kawan saya tadi bagi contoh Nabi cukup baik, mendoakan supaya diberi hidayah untuk penduduk Taif, maka doa nabi diperkenankan, hebat Nabi SAW, walaupun luka berdarah tetap mendoakan kesejahteraan untuk orang yang menyakiti Baginda.



Dalam hati kata, aku pun pernah berdoa menghancurkan seseorang, kerana aku rasa aku diinanya oleh orang itu Bini aku beri nasihat kepada aku, tak baik doa untuk menghancurkan orang lain. Nasihat yang baik dari seorang yang baik. Tidak , saya akan doa juga supaya dia dapat pembalasan yang setimpal. (akhlak aku tak baik sebab doa kehancuran orang lain ? !!!, kawan aku dan bini aku adalah orang baik, kerana tak doa untuk hancurkan orang lain).



Begitulah agaknya, Tuan Tuan Melayu adalah orang baik, manakala orang PAS jenis rendah akhlak kerana mendoakan kehancuran UMNO. (UMNO ni zalim ke, dia buat apa kat PAS, sampai PAS sanggup doa kehancuran UMNO ? ).



Zalim ialah meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya. Bagi kucing makan kertas , zalim, bagi harimau makan nasi, zalim, ketuk kepala babi tanpa sebab, zalim, apatah lagi tidak melaksanakan hukum Allah, sudah tentu lebih zalim.



Doa kau termakbul atau tidak ?.



Aku tak berani menyatakan makbul atau tidak, tapi apa yang dialami oleh orang yang menginanya aku cukup untuk memberi pengajaran kepada mereka jika mereka mahu berfikir. Sehingga aku pula terpaksa bertaubat minta ampun kepada Allah kerana ‘keceluparan’ doa aku.



Seorang jatuh tangga,, retak kaki , seorang kemalangan kereta terjun bendang. Adakah itu kesan doa kau yang dimakbulkan ?. jangan perasan le bro !. habis hari tu kereta kau jatuh lebuhraya, sapa pula yang doa kehancuran kau ?.



Pengajaran : Kita rasa kita di zalimi, entah-entah kita telah menzalimi orang lain dengan lebih dahsyat. (point sokong UMNO)



“Ya Allah ampunlah saya, hambamu yang rendah akhlak ini, tunjukkanlah aku jalan yang lurus, jalan yang kau redo”.



“Amin”





No comments:

Post a Comment